Kroppspositivitet med Petra Turja

20.02.2024 kl. 14:23
Att älska sin kropp, acceptera den och vara tacksam för den kan vara lättare sagt än gjort.

På Babykaféet 26.2 välkomnar vi doula och expert på välmående Petra Turja som dagens gäst. Hon berättar om hur hon förhåller sig till föreställningar om den kvinnliga kroppen. Hon ger nyttiga tips, som du som nyligen genomgått en förlossning kan ha nytta av. Att älska sin kropp kan också handla om att hitta ett neutralt förhållande till den, se den som den är utan att söka fel. Det är en vardagskunskap att värja sig mot kritik och hets.

Kom och drick en kopp varmt, delta i programmet, lyssna, eller bara slappna av. Vi öppnar som vanligt kl. 11.30 och stänger kl. 14.

Platsen är Lilla Luckan i Helsingfors, Georgsgatan 27, vån. 2. Du kommer lättast in genom porten till glashissen och upp till andra våningen. Du kan ta vagnen med hela vägen.

Det bjuds på kaffe/te med tilltugg. På plats finns micro, skötbord, amningsdyna och matningsstolar.

Alla föräldrar är välkomna till Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs svenskspråkiga babykafé i samarbete med Luckan i Helsingfors (Georgsgatan 27).

Väntar du barn eller har nyligen fött? Kom med i babykaféets egen grupp på WhatsApp och få all aktuell info där om våra träffar. Vill du vara med? Kontakta kafékoordinator Jessika Luther per e-post jessika@kvinnoforbundet.fi tack!