Klimakterieexpert Monika Björn kommer till Helsingfors!

26.10.2021 kl. 15:23
I samband med vårt 110-årsjubileum fredag 5.11 har vi äran att få inleda kvällen med festtal av författaren och klimakterieakrivisten Monika Björn!

Björn är känd i Sverige som författare till böckerna Stark 50+ och Stark genom klimakteriet. Hon utbildar regelbundet nya klimakteriecoacher och föreläser för kvinnor, och alla som vill arbeta för ett klimakterievänligare samhälle.

Kvällens tema är kvinnors hälsa ur ett livscykelperspektiv. Vi får också höra tal av ordförande för Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs Mona Rautelin om varför Sörnäs SKF valt att fira 110-årsdag med ett hälsotema. Efter det tar Anna Hultins monolog Är det hett här? över och vi får lära oss mycket nytt.

Vi bjuder på svalkande skål, presentpåse och buffet efter monologen. Alla som deltar får vår nya broschyr ABC – bli klimakteriesmart och kan bekanta sig med klimakteriesmart.nu - portalen under festen.

Medlemmar i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs kan anmäla sig till festen 5.11 kl. 18 via länken på lyyti: www.lyyti.fi/reg/Sornas110. Obs. medlemsskap i är ett krav. Först till kvarn gäller!

Vill du delta men är inte ännu medlem? Skriv in dig samma dag du anmäler dig- Länk till anvisningar om hur du blir medlem hittar du här.

Fredrika Biström