Personalens hälsning

13.06.2022 kl. 10:17
God start på sommaren!

Ett viktigt mål för oss som arbetar på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs är att bli ännu bättre på att engagera dig, kära medlem i vår verksamhet. Vi behöver dig och dina åsikter!

Vi hoppas att det är låg tröskel att kontakta oss och att det känns meningsfullt att komma med idéer om verksamheten och vår politik. Alla medlemmar är lika viktiga för oss. Det går lika bra att vara med på grund av politiken som för att delta i våra trevliga program.

Hör du till dem som gärna skulle göra mer för feminism i Helsingfors i samarbete med oss, men vet inte hur? Här följer några tips.
•    Har du stött på ett ofeministiskt Helsingfors? Förklara åt oss vad som hänt så agerar vi tillsammans.
•     Tagga oss i ett inlägg om politik på sociala medier, vi deltar gärna i diskussionen!
•     Ta med en kompis till ett av våra program och locka hen att bli medlem.
•     Vill du skriva en kolumn om politik/Helsingfors åt oss eller en insändare i en dagstidning, och behöver ett bollplank för att komma igång? Kontakta oss med din idé.
•     Vill du hjälpa någon av våra riksdagsvalskandidater i hens kampanj? Gå med i ett kampanjteam.
•     Har du idéer om motioner till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte? Skicka tips åt oss. Under partidagen 2022 godkändes till exempel motioner om psykiskt stöd efter missfall, jämlik äldreomsorg, transpersoners rättigheter och om att börja ta endometrios på allvar.
•     Har du eller någon du känner en kompetens som är relevant för nyblivna föräldrar eller nyinflyttade Helsingforsare i Finland? Erbjud ett program till vårt Babykafé eller Womens Café in English.

Vi söker också ständigt efter intressanta ämnen att behandla och aktuella gäster att bjuda in till våra after work -program. Våra after works har varit uppskattade och gett många meningsfulla möten. Att träffas kring ett vardagligt ämne, som kan kopplas till aktuell politik stöder fungerande vardag för kvinnor. Det är feminism i praktiken. Välkommen med dina förslag!

Fredrika Biström och Tara Junker 2.6.2022

Du når oss per e-post som du hittar under fliken "kontakt".

Samtidigt vill vi meddela er att vår projektarbetare Tara Junker har blivit anställd som verksamhetskoordinator och kommer att fortsätta jobba för oss på deltid, vid sidan av verksamhetsledaren Fredrika Biström.

Kansliet har sommarstängt vecka 27, 28, 30 och 31. Vi önskar er glad sommar och hoppas alla har möjlighet att varva ner. Att vila är livsviktigt!