Självförsvar på Babykaféet 16.10

13.10.2023 kl. 11:08
Lita på magkänslan! Välkommen på en session om självförsvar anpassad för småbarnsföräldrar.

På måndag 16.10 kl. 11.30-14 är Iris Vos från Flownomads gäst på Babykaféet och temat är självförsvar.

Det utlovas praktiska tips om både den psykiska och fysiska biten av förmågan att undvika faror. Hur kan vi använda den kraft vi har och vår magkänsla på bästa sätt?

Iris undervisar på engelska och använder kroppsspråk för att förklara så att alla förstår hur vi skall göra för att försvara oss.

Kom och drick en kopp varmt, delta i programmet, lyssna, eller bara slappna av. Vi öppnar som vanligt kl. 11.30 och stänger kl. 14.

Det bjuds på kaffe/te med tilltugg. På plats finns micro, skötbord, amningsdyna och matningsstolar. Platsen är Lilla Luckan i Helsingfors, Georgsgatan 27, vån. 2. Du kommer lättast in genom porten till glashissen och upp till andra våningen. Du kan ta vagnen med hela vägen. På plats finns micro, skötbord, amningsdyna och matningsstolar.

Alla föräldrar är välkomna till Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs svenskspråkiga babykafé i samarbete med Luckan i Helsingfors (Georgsgatan 27).

Väntar du barn eller har nyligen fött? Kom med i babykaféets egen grupp på WhatsApp och få all aktuell info där om våra träffar. Vill du vara med? Kontakta kafékoordinator Jessika Luther per e-post jessika@kvinnoforbundet.fi tack!